ANNONS

Lyko köper 40 procent av nykomlingen: "Stor potential"

Ida Thern och Rickard Lyko

"En perfekt partner".

ANNONS

Lyko meddelade tidigare i veckan att man bygger ut sitt lager i Vansbro rejält. Men tro inte att man är nöjda där. Nu berättar nämligen bolaget att de förvärvat 40 procent av Loveli Beauty, som äger varumärket Love'n Layer.

De producerar och säljer en nagellack i fast form, med motiv, som sätts direkt på nageln.

Idén var att ta fram ett mer miljövänligt och hållbart nagellack, för att uppnå en perfekt manikyr på tre minuter. Jag såg en möjlighet och skapade en produkt som jag själv saknade på marknaden. Jag hade en tydlig vision om ett snällt nagellack som är enkelt att använda och uppmuntrar ett personligt uttryck. Layers är den bästa accessoaren och jag hade perfekt tajming när vi lanserade, säger Ida Thern, grundare av Love'n Layer.

Hon sjösatte bolaget förra året och plockas alltså redan nu upp av skönhetsjätten Lyko, som sannolikt kommer att kunna bidra med en hel del draghjälp.

Love’n Layer är en unik svensk nagelinnovation som jag ser en stor potential att skala via våra kanaler och vår infrastruktur. Jag är enormt imponerad av Idas entreprenörskap och driv och är väldigt glad att få vara med på resan framåt.

Något bokslut finns ännu inte tillgängligt för Loveli Beauty. Men tanken är att bolaget nu ska göra entré utanför Sveriges gränser.

Jag har länge följt Lykos framfart och ser dem som en perfekt partner med stor erfarenhet och som arbetar innovativt inom skönhetssegmentet. Gemensamt kommer vi kunna ta Love’n Layer till nästa nivå. Vi ser en stor potential att lansera utanför Sveriges gränser. Framöver finns det även enorma möjligheter att utveckla produktkategorin med fler nagelprodukter för hemmafix, säger Ida Thern.

Nils Lund
nils@ehandel.se