Logistikbolaget Budbee, som specialiserar sig på Last Mile-leveranser, utökar sin kapacitet i Sverige. Totalt lanserar man sina tjänster i 63 nya svenska orter över en treveckorsperiod.
Denna expansion genererar initialt cirka 100 nya arbetstillfällen runt om i Sverige, säger Simon Strindberg, Budbees kommunikationschef, i ett pressmeddelande.
Enköping, Falkenberg, Halmstad, Kalmar, Trollhättan, Nyköping, Ängelholm, Allingsås och Växjö är bara några av destinationerna för Budbees expansion. Budbee ökade under 2019 sin omsättning från 50 till 150 miljoner kronor och i juni passerade man hela 2019 års omsättning.
Tillväxten kommer från flera olika delar, som exempelvis återkommande och nöjda kunder. Vi ser att många konsumenter som provar vår tjänst blir återkommande kunder. Detta är den viktigaste nyckeln, att vår kundnöjdhet fortsätter vara väldigt hög. Sen arbetar vi också med många fler e-handlare. Bara i år har många hundra nya e-handlare börjat erbjuda sina konsumenter Budbees hemleveranser, sa Simon Strindberg till Ehandel när man lanserade sina paketskåp i juli.