Det börjar röra på sig kring samma dag-leveranser igen. Nu vill Foodora ge sig in i leken i högre utsträckning. Därför har man ingått avtal med Brizo, där man kan använda deras hyperlokala lager och erbjuda samma dag-leveranser i e-handlares checkouter.
Människor som handlar online förväntar sig leveranser på sina egna villkor. I många fall vill de inte vänta, de vill ha snabbast möjliga leverans. Jag är glad över att vi, genom ett samarbete med Brizo, kan uppfylla dessa förväntningar. Vi är ett nordiskt företag som älskar innovation, säger Hans Skruvfors, koncernchef på Foodora, i ett uttalande.
Foodora har sedan pandemin breddat erbjudandet för snabba levereranser kraftigt och hoppas nu att ännu fler e-handlare ska hoppa på tåget. Bolaget har sedan tidigare också sina egna darkstores, från vilka man säljer dagligvaror.
Brizo grundades i år, 2022 och har alltså redan fått en storkund på kroken.
Det är fantastiskt att vi, tillsammans med Foodora, kan erbjuda detta. Något som både e-handlare och konsumenter har efterfrågat länge. För oss är det ett viktigt steg i vår utveckling. Vi vill bidra till att förändra e-handelsbranschen genom att erbjuda lösningar som gynnar handlarna och konsumenterna, samtidigt som det förbättrar stadsmiljön genom att minska tunga transporter i stadskärnan, säger Dino Todorovic, vd och grundare på Brizo.