Upplevelsebolaget, Live it och q-handelsbolaget krokar nu arm och därmed kan svenskarna nu köpa och välja bland hundratals upplevelser direkt på Foodoras plattform.
Q-handel har under kort tid vuxit markant som genre och lanserades av Foodora i maj 2020. Det betyder att aktörer inom exempelvis retail kan ansluta sig till Foodora, och genom q-handelsbolagets plattform erbjuda snabb hemleverans inom en halvtimme, samma dag.
Redan nu ser Foodora en tydlig förändring bland svenskarnas syn på hur lång tid en hemleverans ska få ta. Okonventionella samarbeten är något som kommer öka enligt Foodora.
Idag har Foodora över 1000 butiker på plattformen och fler än 10 000 restauranger.
Det känns väldigt kul att Live it ansluter sig till oss. Genom dem breddar vi vårt erbjudande ytterligare. Det är också väldigt spännande att vi fortsätter att ingå samarbeten med nya typer av aktörer, något som vår q-handel möjliggör. Det finns stor utvecklingspotential inom det här området och vi har bara börjat. Ni kommer att få se mycket mer framöver, säger Joakim Slettengren, vice vd Foodora Sverige.
Live it grundades 2005 och är idag marknadsledande inom upplevelsepresenter i Sverige.
Detta var ett självklart samarbete för oss på Live it. Vi är väldigt förväntansfulla och glada över att få vara med på foodoras tillväxtresa när de breddar sitt utbud mot kund. Vi är övertygade om att detta kommer förenkla både vardag och helg för slutkonsumenten. Speciellt för dem som är duktiga på att vara ute i sista minuten, då är det perfekt att kunna få presenten levererad hem på 30 minuter, säger Johan Beckman, e-handelsansvarig på Live it Experiences.