För många är januari årets fattigaste månad. I år är det dessutom extra tufft med lågkonjunktur, höga räntor och inflation.
Det är kanske därför det på Tradera har lagts upp 7 procent fler annonser under de första veckorna i januari i år – jämfört med samma period i fjol. Det framgår av ett pressmeddelande.
För tillfället ligger det uppe 3 miljoner annonser på Tradera och damkläder är den populäraste kategorin. Näst populärast är barnkläder
Ökar med 27 procent
Herrkläder hittar vi först på sjätte plats. Jämfört med i fjol är det också den köpkategori som har ökat mest, med en uppgång på 27 procent.
Fler än någonsin passar nu också på att köpa och sälja skidkläder och tillhörande utrustning. Här hittar vi den största ökningen, plus 41 procent, jämfört med januari.
Det visar att andrahandsmarknaden blir extra avgörande i år för att familjer ska ha råd med den där fjällresan, kommenterar Sofia Hagelin.
Traderas storsäljare mellan den 1 och 15 januari, i år:
- Damkläder
- Barnkläder
- Samlarbilder
- Lego
- Vinyl
- Herrkläder
- Växter & frön
- Keramik & porslin svenskt
- DVD-filmer
- Svenska frimärken