ANNONS

Linum rider på hemmavågen: Den egna e-handeln ökade rejält

Charlotta Dahlqvist, COO
Foto: Linum

Nu väntar en mer lokalt anpassad e-handel.

ANNONS

Det svenska designföretaget Linum rapporterar ett starkt första halvår 2020. Företaget nämner inte någon coronaeffekt men vi vet sedan tidigare att heminredning just nu går bra som bara den.

Under de två första kvartalen 2020, ökade Linums egen e-handel med 85 procent sett mot samma period 2019, skriver företaget i ett pressutskick.

Företagets nya e-handel som lanserades i oktober 2019 sägs ha bidragit till ökningen och nu under våren har man även tagit in fraktjänsten Ingrid. Den ska bland annat ha möjliggjort en “skarpare utlämning av paket i hela Europa”.

Långsiktiga förbättringsåtgärder, skarpare kampanjer och förbättrat innehåll är hemligheten bakom framgången.

Under hösten planerar företaget bättre lokalisering på de olika marknaderna man är verksam på.

Med en stor andel av försäljningen i Tyskland och övrig närvaro i Europa, behöver kundupplevelsen bli mer skräddarsydd. Där ingår bland annat fokus på språk, innehåll och rätt sortiment, konstaterar företaget.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se