Alla företag vill ligga i framkant inom hållbarhet. Inte minst modehandlarna. Och i går rapporterade Ehandel om att Lindex nu satsar på försäljning av återbrukade baby-kit via en onlinehandel.
Tidigare har Lindex sålt second hand från popup-butiker, men nu är det alltså även dags för en e-handel på området.
Vi på Ehandel bestämde oss för att ta reda på mer om drivkrafterna bakom satsningen. Och kommunikationschefen Kristina Hermansson säger att cirkulära affärsmodeller – och en fortsatt utveckling av kunderbjudandet med nya tjänster, är viktiga delar i tillväxtstrategin.
Men också i vår transformation till en mer hållbar affär. Vi har satt som mål att vi ska ha minskat koldioxidutsläppen i hela vår värdekedja med 50 procent till 2030, och för att nå detta är den cirkulära omställningen central, säger Kristina Hermansson till Ehandel.
Hur ser intresset ut för second hand bland era kunder?
Vi ser stort intresse och efterfrågan hos våra kunder och är glada över att kunna möta våra kunders behov. Vi är i dagsläget i pilotstadie men det ger oss värdefulla insikter för att skala upp.
LÄS ÄVEN: Lindex sjösätter ny e-handel – second hand-butiken blir digital