ANNONS

Linde stärker upp e-handeln: "Webbshopen blir motorn"

Daniel Lindholm, e-handelsansvarig
Foto: Linde

"Digitalisera både processer och beställning".

ANNONS

Linde Material Handling är inte främmande inför e-handeln. 2017 tog man fram en speciellt anpassade truck för just näthandel och i början av detta år tog man själva klivet ut på nätet, med en egen e-handel.

LÄS ÄVEN: De börjar sälja truckar på nätet – ”ska förenkla köpet”

Nu satsar man ytterligare på den egna e-handeln och rekryterar Daniel Lindholm som ansvarig för e-commerce och korttid på bolaget. Detta innebär samtidigt att Lars Augustsson, som tidigare lett både korttid och begagnat, nu kan fokusera mer på begagnat-sidan.

Daniel Lindholm kommer närmast från Volvo Construction Equipment där han har arbetat med ”Service & Solutions”.

Vi märker att efterfrågan ökar inom korttid och begagnat. För att möta marknadens behov och bli ännu bättre som leverantör och samarbetspartner renordlar vi vår organisation och får ett ännu starkare lag, säger Karl Serneberg, Sverigechef för Linde.

Och nu ska det alltså bli enklare att boka korttidstruck med hjälp av den relativt nya e-handeln.

Webbshopen blir motorn inom e-commerce och korttid är ett av flera områden. Vi ska digitalisera både processer och beställning för att underlätta får våra kunder att till exempel förboka en kortidstruck, säger Karl Serneberg.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se