Programmet baseras på hemmaträning som löper under 12 veckor. Målsättningen är att på ett lättillgängligt sätt kombinera de två viktigaste faktorerna för ett sunt liv, mat och träning i vardagen. Träningen kompletteras med mattips till den hemlevererade matkassen från Lina Gebäck och menyteamet.
Lina med tränaren Erika
– Det här ska vara en möjlighet att ta ytterligare ett steg mot en sundare vardag. Jag vet själv hur svårt det kan vara att få tid och motivation till vardagsmotionen som småbarnsförälder. Vi hoppas att detta kan vara ett sätt att få ihop det, säger Lina Gebäck, medgrundare av Linas Matkasse.
Programmet består av träningsfilmer med kompletta 30-minuterspass för både styrka och kondition som utförs i hemmet. Linas Kom i form lanseras den 7 januari för alla kunder till Linas Matkasse och kommer att kosta 49 kronor i månaden.
Fler samarbeten i matkassarna
Att ett matkasseföretag inleder ett samarbete är inget nytt. Även MatHem har under det senaste året testat på något liknande. Bland annat lät man i våras kändiskocken Tina Nordström komponera en 3-dagarskasse som MatHem erbjöd under några veckor. Förutom det har man provat på en rad olika aktiviteter.
Man lanserade en delikatessbutik i Stockholm och öppnade virtuella butiker på Centralstationerna i Stockholm, Göteborg och Malmö, samt på Östermalms tunnelbanestation där kunder kunde handla via mobilen.
– Vi ser nu effekten av allt det arbete vi gjort i våra fina försäljningssiffror. Det största beviset är alla de kunder som hör av sig och är så nöjda med vår service, säger grundaren Tomas Kull.
Konkurrensen för matkassar på nätet är stenhård så det är nog inte fel att prova på nya knep och kampanjer för att ligga steget före sina konkurrenter och locka nya kunder.
Källa: Press