När Lidl släppte sneakers i limiterad upplaga förra året blev det rusning till butikerna. Och lågprisjätten tänker inte bryta ett vinnande koncept, så på torsdag lanseras en ny Lidl-sneaker.
Lidl-sneakern är ett måste för den som vill ha något utöver det vanliga. Det här är definitivt sneakern som skiljer sig från mängden, något vi såg förra året då de sålde slut på ett par timmar, säger Bella Goldman, varumärkes-, CSR- och kommunikationsdirektör på Lidl Sverige, i ett pressmeddelande.
Priset för årets sko landar på 199 kronor, 50 kronor mer än förra årets upplaga. Men den som missade förra årets succé och ville ha tag i ett par fick vända sig till second hand-sajterna där priserna uppgick till över 1000 kronor.
Årets modell är lite mer robust än förra årets nättare sko, vilket gör den perfekt att promenera rakt in i hösten som till festen eller kontoret med, säger Bella Goldman.
Utöver sneakers kommer man även att sälja sportstrumpor, tofflor, hopvikbara kassar och bollar. Försäljningen av den nya kollektionen startar när butikerna öppnar på torsdag.
LÄS ÄVEN: Prischock efter Lidls skosläpp: ”Gäller att handla snabbt”