E-handelsleverantören Askås fortsätter att rapportera om högt tryck på sina e-handelstjänster. Den senaste tiden har företaget fått in kunder som Care of Gerd, Grandpa, Bladebox, Dennys Home och Astrid Lindgrens Värld.
- Det är såklart viktigt att knyta till sig välkända och starka varumärken och därmed underhålla vår egen trovärdighet som leverantör. Samtidigt tar vi oss an alla våra nya kunder med samma engagemang och inställning, säger Jonas Askås, VD och ägare, i ett pressmeddelande.
Totalt har leverantören fått 25 nya e-handelskunder under årets åtta första månader. Under förra året sjösatte företaget totalt 20 nya nätbutiker och det rekordet slogs redan i halvtid i år, meddelar Askås.
Nio nya anställda på kort tid
Utmaningen sägs vara att hinna med att rekrytera ny kompetent personal för att hantera alla nya projekt och utveckling för befintliga kunder. Vi har tidigare i år berättat om hur Askås tagit in folk direkt efter avslutad utbildning, och rekryteringen har fortsatt sedan dess:
- Vi anställde fem nya medarbetare under våren, projektledare, säljare och utvecklare. Direkt efter sommaren har vi fyllt på med ytterligare fyra och det är nödvändigt för att vi ska ligga steget före.