ANNONS

Leveransutmanaren intar tre nya städer - "håller ett högt tempo"

Foodora tar sin butikssatsning till nya platser

Expanderar Foodora Markets.

ANNONS

Foodoras satsning på egna dagligvarubutiker fortsätter. I dag meddelar leveransuppstickaren att företaget öppnar tre nya butiker, i Norrköping, Uppsala och Göteborg. Det innebär att Foodoras dagligvarukedja, som sedan tidigare finns i Stockholm, Linköping och Malmö, nu består av totalt åtta butiker.

LÄS ÄVEN: Supermarket 3.0 kommer till Malmö: "En stöttepelare"

Den som vill handla i någon av Foodoras butiker för göra det digitalt. Sedan levereras varan hem till kunden. Företaget lovar en leveranstid på 30 minuter men tillägger att det kommer att finnas möjlighet att själv hämta upp sin matkasse om man önskar det. Butikerna skiljer sig dock från den traditionella motsvarigheten på så sätt att de inte går att besöka.

Vi accelererar och håller ett högt tempo i all vår affärsutveckling. Vi är ett bolag som har en solid infrastruktur som handelsplats och för leveranser, det gör att vi kan innovera gränslöst, sömlöst och snabbt. Vi är en utmanare och pionjär inom många områden, säger Hans Skruvfors, vd och koncernchef på Foodora, i ett pressutskick.

De nya butikerna ska även erbjuda lagerhållning till andra företag som valt att använda Foodora för leverans ut till kunden. Foodoras satsning "Foodora Markets", det vill säga de åtta egna butikerna, kommer inom kort att utökas med fler platser.

LÄS ÄVEN: Foodoras satsning: Ska leverera nästa generations e-handel

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap