Let´s Deal lanserades 2010 och omsatte 129 miljoner kronor under 2014 med en vinst på 39 miljoner kronor före skatt. Tjänsten, som erbjuder rabatter på bland annat resor, produkter och tjänster från lokala företag, har idag drygt 1,8 miljoner medlemmar i Sverige och Norge.
Nu ska man utöka den skaran genom att ta steget in i Finland med Letsdeal.fi.
– Let’s deal har under fem år utvecklats till en fantastiskt effektiv verksamhet. Under 2015 förbereddes bolaget för fortsatt expansion, och Finland är ett naturligt nästa steg, säger Peter Grytterhielm, styrelseordförande Let’s deal.
Fritt fram efter Groupon lämnat
Konkurrenten Groupon meddelade i slutet av 2015 att man skulle lämna de nordiska länderna, något som givetvis gynnat Let´s Deal som idag är i princip ensamma på den nordiska marknaden.
Huvudkontoret för den finska verksamheten ligger i Helsingfors och kommer att arbeta i nära samarbete med Schibsted-kollegan Tori.fi, den finska motsvarigheten till Blocket.
– Det blir väldigt spännande att komma igång i Finland där vi vet att det finns många deal-hungriga konsumenter, säger Fredrik Dobber, VD på Let’s deal.