Lensway, en av Europas största e-handlare för kontaktlinser och glasögon, har på senare år satsat i den fysiska världen för att kunna möta sina kunder i flera kanaler. Men det är inte bara offline som man vill underlätta handeln.
Därför har man nu, efter att ha testat både interna och externa alternativ, valt Klarna och helhetslösningen Klarna Checkout som ny kassalösning.
– Vi har under 15 år arbetat för att erbjuda våra kunder en enkel, snabb och trygg tjänst. Det var därför viktigt för oss att välja en betalningsaktör som erbjuder en hög konsumentnytta och trovärdighet på våra marknader. Eftersom vi hela tiden utvecklar vår tjänst gentemot konsument och nu ser en ökande del av vår trafik från mobila enheter, tror vi att vi med hjälp av Klarna kommer kunna förenkla även dessa köp. Med de faktorerna i åtanke tillsammans med att Klarna tar risken var beslutet inte särskilt svårt för oss, berättar Anders Holst, CFO på Lensway.
Ytterligare länder på tur
Sverige, Norge och Finland har redan bytt till den nya kassan, och fler marknader genomför bytet under året. På marknader där Klarna Checkout inte har lanserats erbjuder Lensway Klarnas övriga betalmetoder.
Att svenska e-handlare väljer Klarna är inget konstigt, men i Lensway har betaningsleverantören landat en stor fisk.
– Vi är väldigt stolta att Lensway har valt Klarna och Klarna Checkout. Detta är ytterligare ett bevis på att även de största e-handlarna ser alla fördelarna med en integrerad kassalösning, vilket både ökar konverteringen och minskar administrationen. Vi ser fram mot att fortsätta rulla ut Klarna Checkout i flera länder tillsammans med Lensway, säger Sebastian Siemiatkowski, vd på Klarna.
Källa: Press