ANNONS

Leksaksjätte låter sina nätkunder betala i butiken

Leksaksjätte låter sina nätkunder betala i butiken

Den amerikanska leksaksjätten Toys R Us introducerar en "Pay in Store”-modell för sina amerikanska nätkunder. Via det nya betalsättet kan kunden beställa på nätet och sedan betala i någon av kedjans 873 leksaksbutiker.

ANNONS

Med den nya modellen ”Pay in Store” hoppas leksaksjätten Toys r Us locka till sig de kunder som inte känner sig bekväma med att betala via nätet, eller de som inte har något kort eller ens ett bankkonto

Sedan tidigare har man de befintliga uppläggen, "Buy Online", "Pick up in Store", "Ship to Store" och "Ship from Store". Nu breddar man alltså lagom till jul betalalternativen ytterligare, genom att låta kunden beställa produkter via toysrus.com för att sedan betala i butiken.

Varorna kommer med posten

”Pay in Store” kommer att finnas med som ett av betalalternativen på nätet, och kunden har efter det att beställningen är genomförd 48 timmar på sig att ta sig till butiken för att betala, sedan annulleras ordern. Efter betalningen får kunden inte varorna med sig hem utan de kommer på posten.

Att handla på nätet, gå till butiken för att betala och sedan få varorna hemskickade kan kännas omständligt, men det finns säkert de som av olika anledningar tycker att det är en utmärkt modell.

Nätbetalning i butik ska vara mer utbrett i Japan där det inte är lika vanligt med kreditkort. Där kan man till exempel betala för sina inköp på nätet via sin lokala 7-eleven butik. Att erbjuda konsumenterna så många olika betalningsalternativ som möjligt, kan vara ett bra sätt att få folk att öppna sina plånböcker.

Källa: Businessweek
Relaterade nyheter:
Ny lekkamrat hjälper Toys R Us leverera världen över

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se