Klarnas nya superkassa fortsätter att locka e-handlare. Sedan tidigare har bland annat Coolstuff, Svenskt Kosttillskott och StylePit hoppat på tåget. I slutet av förra veckan meddelade Sportamore att man valt att gå all in och väljer Klarna Checkout som kassa för både desktop och mobil
Nu berättar även Lekmer, som ägs av CDON Group, att man skrivit på för Klarnas nya kassalösning.
– Vi önskade en enhetlig lösning för desktop och mobil och med Klarna Checkout så känner vi att vi har hittat helt rätt. Vi är övertygade om att den att kommer öka vår konvertering, minska vår administration och göra våra kunder ännu nöjdare när de handlar hos oss, säger Fredrik Palm, vd på Lekmer.
10 procent via KCO
I veckan har Klarna även gjort några mindre uppdateringar av kassan efter feedback från anslutna butiker. Framförallt gäller det detaljer som underlättar och förtydligar för konsumenter som vill byta betalsätt när ordern är lagd.
Klarna meddelar också att över 10 procent av Klarnas trafik går genom Klarna Checkout idag. En siffra som företaget räknar ska stiga till en tredjedel vid slutet av året.
Och att ännu en så pass stor aktör som Lekmer har valt att använda sig av Klarna Checkout, både för desktop och mobil, är något man är väldigt nöjda med.
– Det är jättekul att Nordens största nätbutik för barnfamiljen nu också valt att satsa på Klarna Checkout. Den nya kassalösningen står redan för en betydande, och snabbt växande, andel av vår trafik. Vi kommer under hösten att rulla ut Klarna Checkout även i Norge och Finland och där är CDON Group en viktig partner för oss, avslutar Sebastian Siemiatkowski, vd på Klarna.
Källa: Press