ANNONS

Lantbutiken.se är E-handeln som ger det där lilla äggstra

Lantbutiken.se är E-handeln som ger det där lilla äggstra

Med bara en produkt i sortimentet startade Anders Bengtsson 2009 sin webbshop Lantbutiken.se. Sedan dess har det hänt en hel del och i år kommer omsättningen att landa runt 20 miljoner. I dagarna flyttar man även in i nya lokaler i Gislaved.

ANNONS

Sedan starten 2009 har Lantbutiken.se utvecklats fortare än vad grundaren Anders Bengtsson någonsin kunnat ana. Idén till butiken föddes när han gick arbetslös och då hade han bara en produkt i webbshopen, nu är han uppe i över tusen artiklar. Allt har skett utan externt kapital och endast via organisk tillväxt

– Det finns inga genvägar till framgång utan det är endast mycket hårt arbete som gäller för att lyckas. Omsättningen har gått från 0 kronor år 2009, till cirka 17-20 miljoner kronor år 2013, säger Anders Bengtsson.

Till en början hade man endast ett kontor på fyra kvadratmeter att tillgå, men sedan starten för fyra år sedan har han flyttat lagret fyra gånger. I dagarna inviger man sina helt nya lokaler, en milstolpe enligt Anders.


Bilder ifrån nya Lantbutiken

– Det är den största dagen i företagets historia. Nu är kontorsytan närmare 150 kvadratmeter och våra nya lokaler är anpassade till fortsatt expansion för framtiden. Här kan vi växa i den takt vi önskar.

Personlig service viktigt

Men konkurrensen på nätet är tuff, mot sig har han jättar som Granngården med en omsättning på miljardbelopp. Lantbutiken.se har inte i närheten av samma marknadsföringsbudget och muskler, men satsade redan från början på att Google-optimera sajten för att hamna högt i sökresultaten.

Och Anders ser mycket ljust på framtiden. Framöver kommer Lantbutiken att lansera många nya produkter och andra roliga saker.

– Det är viktigt att ha ett tydligt mål. Vårt mål är att tillgodose våra kunder med bra produkter som de söker och att vi skall bli den största, bästa och roligaste e-butiken inom lantprodukter i Sverige.

En annan sak som Anders tror lockat kunder till butiken är att han satsat på ett personligt och jordnära tilltal.

– Jag tror att nyckeln till vår framgång är att vi har stor kunskap om våra produkter samt att vi vet vad våra besökare har för behov och vilka produkter de söker. Den klart viktigaste faktorn till att vår e-butik blivit så populär är att vi från dag ett alltid erbjudit personlig service och att vi alltid försöker hjälpa till. Vi ser fram emot att fortsätta att utvecklas med våra besökare och kunder och vi har en mycket spännande framtid framför oss.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap