Den 31 maj klockan 09:00 lanserades ett helt nytt varumärke och tillhörande e-handel, Makethemake.com.
Bakom det nya makeupmärket står hudvårdsaktören och e-handlaren Skincity, som smed dessa planer i två år innan det blev officellt. Det nya märket kom till eftersom Skincitys kunder efterfrågade smink med vårdande egenskaper.
LÄS ÄVEN: Efter två års jobb: Skincity går globalt med nytt varumärke
Två veckor efter att webbutiken öppnades meddelar bolaget att de redan har nått sin första milstolpe och omsatt över 1 miljon kronor, och sålt till kunder i 13 länder.
- Våra kunder har tagit emot MakeTheMake över förväntan. Vi visste att detta var något som våra kunder efterfrågade, och våra försäljningssiffror talar för att "makeup-infused skincare" ligger rätt i tiden, säger Annica Forsgren Kjellman, grundare av Skincity, i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: Live i dag: Skincity om den nya nätbutiken
Det nya varumärket säljs både på Makethemake.com och i Skincitys egen e-handel. Företaget säljer redan till de flesta länder men planerar en global expansion till alla länder i världen.