Nyligen tog en av Danmarks ledande skidbutiker på nätet klivet över sundet och öppnade en svensk nätbutik. Blacksnow som butiken heter är specialiserade inom alpinartiklar, vilket betyder att man riktar sig för de som helst åker utför.
Men man är inte de enda som spänner pjäxorna inför vinterhalvåret. Svenska Pölder Sport, som inriktar sig på de som helst åker skidor på längden, har i dagarna gett sin sajt en ny design med fokus på att förbättra upplevelsen för besökaren, och öka konverteringen.
– Det är viktigt att det händer något på sajten då och då, även om allt fungerar bra, säger Johan Palmquist, e-handelsansvarig på Pölder Sport.
Bättre menystruktur
En viktigt del i den nya designen är den nya huvudmenyn som har flyttats till överkanten av nätbutiken. Den innehåller nu olika grupper av produkter som fälls ut när man klickar på dem.
Förutom att den ger sajten ett mer rent intryck så dockar menyn även fast i överkant på sidan och följer med när besökaren scrollar nedåt på sidan. Det gör att menyn alltid är tillgänglig. Samtidigt har kassasidan fått en ny utformning.
– I takt med att vi har ökat antalet produktkategorier kändes det nödvändigt att få en bättre och mer översiktlig menystruktur än vi kunde få med den klassiska menyn i vänsterkant som vi tidigare hade, säger Johan Palmquist.
Källa: Press