Gordon Delivery har gjort succé med sina kylda last mile-leveranser. Nu har man dessutom landat ett stort avtal med en av landets dagligvarujättar, Coop.
Ett avtal som gör att Gordon kommer att stå för 90 procent av Coops hemleveranser i landet - en fördubbling mot 2022.
I dag använder Coop i hela Sverige Gordons techplattform för att orkestrera hemleveranser. Vi är stolta över förtroende som vi fått av Coop Butiker & Stormarknader AB och hoppas kunna inleda samarbeten med resterande Coop-föreningar, för att göra hemleveranser mer hållbara och möjliga för fler, säger Ali Ghoce, vd för Gordon, i ett uttalande.
Så blir nya e-handeln
Alltså kommer nio av tio hemkörda matkassar från Coop att färdas i Gordons bilar. En av anledningarna bakom det nya avtalet är också Coops nya upplägg för e-handeln.
Då vi nu går från centrallager till butiksdriftad e-handel möts våra kunder av samma utbud online som de kan få i sin fysiska butik till stormarknadspris och med låg utkörningsavgift. Förändringen innebär också att hemleveranser kan erbjudas mer frekvent, från var tredje till varannan timme, och här erbjuder Gordon med sin last-mile plattform en effektiv lösning, säger Erik Edvardsson, chef för erbjudande & varuflöde på Coop Butiker & Stormarknader.