ANNONS

Lågprisjätten satsar vidare online - rullar ut ny e-handel

"En snygg och modern kostym".

ANNONS

Lager 157 har sett en stabil tillväxt de senaste åren, on- och offline. Det var en av anledningarna till att man under förra året investerade i ett nytt automatiserat lagersystem, och nu tar man nästa kliv i sin onlinesatsning.

LÄS ÄVEN: Så blir Lager 157:s nya robotlager: ”Har vi inte ångrat”

Lågpriskedjan meddelar att man nyligen lanserat en ny uppdaterad e-handel. Bland annat har den nya sajten fått ett rejält ansiktslyft ut mot kund.

Vi ville jobba fram en design som verkligen tog vara på Lager 157:s själ och det har vi lyckats med. Vi har klätt e-handeln i en snygg och modern kostym samtidigt som vi kommer fortsätta kunna kommunicera bra erbjudanden till våra kunder, säger Svetlana Svenningsson, head of e-com & digital marketing på Lager 157 i en kommentar.

Uppdateras ständigt

Precis som tidigare är det Viskan som ligger bakom arbetet med den nya sajten. Parterna har jobbat tillsammans sedan 2015 och Sanna Åfalk, UI/UX designer på Viskan, pekar på att den nya sajten inte bara ska kännas modern. Den har även fått en rad nya funktioner.

Något som ska snabba upp flera olika olika arbetsflöden för hur nytt innehåll publiceras på sajten.

Eftersom Lager 157 är väldigt aktiva med många publiceringar varje dag var det viktigt att vi skapade en design som skulle vara lätt att arbeta vidare med. Samtidigt ville vi ta vara på känslan av att det ska vara enkelt att vara kund, kommenterar Sanna Åfalk.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se