ANNONS

Lågpriskedjan växer med butiker och e-handel - nära 20 miljarder: "Mycket nöjda"

Jan Nyberg, vd för Normal i Sverige
"Ska fortsätta med kraftig expansion".

Sedan 2013 har den danskgrundade lågpriskedjan Normal växt i popularitet. Idag har kedjan över 800 butiker i Danmark, Norge, Sverige, Holland, Frankrike, Finland, Portugal och Spanien. Samt e-handel i Sverige och Danmark.

Nu är siffrorna för bolagets senaste verksamhetsår summerade. Och vi vet hur stor del av kakan den svenska marknaden står för.

Normal Sweden AB är nu inne på sitt femte verksamhetsår. Vi ser tillbaka på ett händelserikt år där vi har öppnat 19 nya butiker i Sverige och omlokaliserat vår första butik. Under det gångna året har detaljhandeln utmanats av kraftig inflation, ökade inköpspriser, fallande svensk valuta, stigande räntekostnader som i sin tur har påverkat konsumenterna. Trots dessa utmaningar har Normal Sweden AB levererat ett mycket fint resultat, skriver Jan Nyberg, vd för Normal i Sverige, i bokslutet.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se