Under sommaren har Nelly flyttat sitt lager från Borås till Falkenberg, något som tydligen orsakat problem. Den senaste tiden har man fått hård kritik från många missnöjda kunder. Förutom att missnöjda kunder klagat på sena leveranser, fel varor så har det varit strul med betalningar.
Vissa har inte fått tillbaka sina pengar vid returer och några har till och med fått påminnelser och inkassokrav utan att ha fått någon faktura. Många har också klagat på att det inte går att nå företaget på telefon och att svarstiden på mail varit lång.
Erbjuds kompensation
Nu har Cdon Group, som äger Nelly, gått ut med ett pressmeddelande där företaget konstaterar att man haft problem med leveransförseningar på grund av en flytt av distributionen från fem lager i Borås till ett lager i Falkenberg.
– Jag förstår att kunderna är upprörda och besvikna speciellt med tanke på skolstarten, skriver Richard Woodbridge, operativ chef på Nelly, i pressmeddelandet.
Richard Woodbridge säger också att man borde varit tydligare med att ge kunderna information om flytten och att det skulle kunna orsaka förseningar.
– Vi har varit dåliga på att kommunicera i samband med de problem som har uppstått på grund av lagerflytten tidigare och har underskattat inkörningsproblemen.
Enligt pressmeddelandet ska Nelly ta kontakt med de kunder som drabbats för att erbjuda pengarna tillbaka, alternativt få kompensation. Man hoppas också att problemen ska vara lösta och att leveranserna återigen ska ligga på 2-6 dagar till nästa vecka.
Källa: Market