Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Lager 157-grundaren går in i hörlursbolaget: "Helt avgörande"

Grundarteam Mondo by Defunc (Från vänster Johan Wahlbäck) med Stefan Palm
Ska skala e-handeln.
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Dela artikeln:

Vd:n och grundaren av Lager 157, Stefan Palm, investerar i Defunc, som säljer hörlurar och tillbehör. Han blir styrelsemedlem i Defunc, samt dotterbolaget Mondo by Defunc - som grundades 2022 och säljer ljudprodukter inom premium-segmentet.

Det är givetvis glädjande att få in starka och engagerade partners i ägarled och styrelse. När vi startade vår globala kapitalanskaffningsresa för att stötta tillväxten ville vi helst ha svenska investerare som har förståelse för den skandinaviska estetiken och som vill växa globalt. Genom denna affär och laguppställning kraftsamlar vi nu för att växa ytterligare på audiomarknaden, säger Johan Wahlbäck, vd för Defunc och Mondo by Defunc, i ett pressmeddelande.

ANNONS

I slutet av augusti lanserade Stefan Palm investeringsbolaget Bucky Studios, och det är via Bucky Studios som han nu har investerat i Defunc och Mondo by Defunc.

Företaget ser fram emot att få hjälp med att stärka och stödja den globala tillväxten inom "wearable audio", av Stefan Palm. Hans roll i detta beskrivs som "avgörande".

Vis av erfarenhet vet jag att det finns ett ändlöst antal faktorer som styr kundupplevelsen och köpet. Vi kommer starta med hur vi bättre konverterar i multi-brand-miljö i retail samtidigt som vi skalar e-handeln. Vi går nu in i en läranderesa tillsammans och kommer gemensamt mejsla fram en strategi för sund och hållbar tillväxt tillsammans, säger Stefan Palm.

Förutom Stefan Palm tar även e-handelsexperten och Panagora-grundaren Moon-Suck Song plats som rådgivare, partner och styrelsemedlem.

Med nästan 30 års erfarenhet och insyn i audiomarknaden och “det svenska ljudundret” som svenska varumärken banat väg för under de senaste decennierna saknas inte branschkunskapen. Därför kan vi direkt bidra med förbättring och förädling inom våra expertområden med ambitionen att börja skala direkt. Det är där vi genast kan stärka upp med våra erfarenheter från liknande lifestyle-produkter och vi är exalterade över att få starta samarbetet, säger Moon-Suck Song.

Dela artikeln: