ANNONS

LA Times nästa tidning att lansera E-handelssajt

LA Times nästa tidning att lansera E-handelssajt

När annonsintäkterna minskar och prenumeranterna blir färre letar tidningsutgivarna nya inkomstkällor. En populär sĂ¥dan är näthandel och pĂ¥ senare tid har vi sett en mängd tidningar, förlag och mediehus som gett sig in i e-handelns värld. Senast i raden är LA Times som gör en e-handelssatsning med District West.

ANNONS

LA Times planerar att använda sin kunskap om södra Kalifornien även pĂ¥ e-handelsarenan. I dagarna har man nämligen lanserat en ny e-handelssajt, District West. Här kommer man att sälja lokalt tillverkade kläder, accessoarer och andra produkter frĂ¥n designers och butiker i Los Angeles.

– District West gör SoCal tillgängligt för alla som vill hitta nĂ¥got som passar deras unika personlighet eller vill shoppa lokalt. Ett besök hos District West är som att hitta en cool, dold pärla full av stil och elegans direkt frĂ¥n i LA:s gator, säger Jennifer Collins, vd för La Times Revenue Development.

Det som säljs pĂ¥ sajten kommer alltsĂ¥ främst frĂ¥n olika stadsdelar i Los Angeles, som Santa Monica, Silver Lake, Downtown och Culver City. Och för att krydda det lite extra kommer man att använda sig av bloggare och modeexperter för att locka köpare.

Branded Content

E-handeln ger ocksĂ¥ en möjlighet att publicera sĂ¥ kallat branded content, eller innehĂ¥llsmarknadsföring, för sina läsare. NĂ¥got som passar väldigt bra med tanke pĂ¥ att det ska vara möjligt att köpa sömlöst direkt frĂ¥n nätpublikationen.

Totalt nĂ¥r man 5,2 miljoner människor, 38 procent av alla vuxna i södra Kalifornien, med sina publikationer. Los Angeles Times nätversion har över 22 miljoner unika besökare per mĂ¥nad sĂ¥ man har en bra bredd när det kommer till potentiella köpare och annonsörer.

– Vi är fokuserade pĂ¥ att diversifiera vĂ¥ra intäktsströmmar och ser fram emot att utnyttja vĂ¥r marknadsföringskraft för att etablera District West som en unik digital shoppingupplevelse, säger Jennifer Collins.

 

Källor: MDN, LA Times

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se