E-modehandlaren Nelly.com har, som mĂĄnga andra, en kundklubb. Kunder som väljer att vara med i denna ska bland annat fĂĄ rabatter, poäng för sina köp samt en översikt över sina beställningar. Men i samband med en registrering fĂĄr man även välja om man vill prenumerera pĂĄ Nellys nyhetsbrev och erbjudanden frĂĄn företaget.Â
De som väljer att prenumerera pĂĄ nyhetsbrevet ska kunna ĂĄngra detta i efterhand. Men nu har flera av Nellys kunder inte kunnat göra det.Â
Nelly.com har bĂĄde skickat mejl och sms till sina medlemmar, även till dem som valt att avregistrera sig och fĂĄtt en bekräftelse pĂĄ att de inte ska vara med längre. Men det verkar även som att de som inte har valt att bli medlemmar - utan bara vid nĂĄgot tillfälle handlat hos företaget, även fĂĄtt dessa sms- och mejlutskick.Â
– Det stämmer att vi har haft problem. Vi har letat efter felet och det har precis uppdagat sig att vi har haft ett problem med vår avregistreringstjänst för sms-utskick de senaste månaderna, säger Anna Ullman Sersé, vd på Nelly.com, till Ehandel.se.
Enligt Anna har modeföretaget nu lyckats identifiera problemet och är i process med att kontakta alla sina kunder som olyckligtvis inte kunnat fĂĄ stopp pĂĄ utskicken.Â
– Alla kunder som har vänt sig till vĂĄr kundtjänst kommer att fĂĄÂ en ursäkt. Vi kommer nu retroaktivt att avregistrera alla som försökt att avregistrera sig, men inte lyckats de senaste mĂĄnaderna, säger Anna Ullman SersĂ© och tillägger:Â
– Vi har också en dialog med vår leverantör för tjänsten för att utreda om det är fler problem och för att säkra att liknande problem inte skall hända igen.