Gudrun Sjödén är en kläddesigner, och ehandlare, med förkärlek till färgstarka kläder. Hennes kläder bärs ofta av kulturtanter, vilket också är namnet på hennes facebooksida. ComputerSweden har pratat med Gudrun angående hennes facebooksida. Då många ehandlare kämpar med sina facebook-satsningar, utan större resultat, har Gudrun på ett år fått över 11 000 fans och många aktiva läsare.
Vad är då Gudruns knep? Svaret är enkelt. Hon startade upp fan-sidan helt själv. Sedan skriver hon regelbundet med relevanta och aktuella inlägg. Hon säger till ComputerSweden att folk vill känna att de kommunicerar med en människa och inte ett företag. Tydligen tycker hon också om att fotografera och lägga ut nya bilder på fan-sidan, något som också kan ha bidragit till facebook-framgången.
Gudrun gillar facebook så pass mycket att hon funderar på att utveckla en kundtjänstfunktion med deras API. Denna idé fick hon när hennes webbshop låg nere under en REA och hon istället fick kommunicera med kunder via facebook. Tanken med kundtjänsten på facebook är att ta hand om småfrågor och meddela kunder om det är några kvalitetsproblem med plaggen.
Vi håller givetvis med Gudrun angående facebook. Självklart behöver man lite kärlek för att få folk engagerade. Det tråkiga är att större företag inte alltid förstår detta, utan anställer någon för minimilön som sedan ska underhålla deras sociala medier.
Mer kärlek och substans i folks satsningar på den sociala webben.
Här hittar du Gudruns facebooksida och här är hennes ehandelssida.
Källa