Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Kronprinsessan valde e-handlaren: "Otrolig ära"

Jemina Pomoell och Maria Paulsson Rönnbäck, grundare av Astrid Wild
Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

Fick majestätisk marknadsföring.

ANNONS

Varumärket, tillika e-handlaren, Astrid Wild kunde knappast ha önskat sig en bättre marknadsföring. När Kronprinsessan Victoria reste till Svalbard, med miljöminister Romina Pourmokhtari (L), bar hon nämligen ett par byxor från bolaget.

Syftet med resan var att besöka isbrytaren Oden och den svenska polarforskningsexpeditionen ArtofMelt, som studerar vad som får polarisen att smälta.

Det är en otrolig ära att Kronprinsessan väljer att bära våra plagg under sin resa och på så sätt stötta den nya tidens hållbara modeföretag, som arbetar med småskalig och efterfrågedriven produktion i Europa, säger Jemina Pomoell, grundare och vd på Astrid Wild, i ett uttalande.

Astrid Wild fokuserar på friluftskläder för kvinnor och har vuxit i rask takt de senaste åren.

Under 2020 omsatte man drygt 2,2 miljoner kronor. Det växte till 7,1 miljoner under 2021 och 2022 kom försäljningen över 10,6 miljoner kronor. Men att deras plagg skulle bäras av Kronprinsessan kom som en överraskning.

Vi hade varit i kontakt med Kronprinsessans stylist under våren, men vi visste inte att hon var på Svalbard eller hade tagit med sig byxor dit. I min kontakt med stylisten förstod jag att Kronprinsessan verkligen tänker på miljön och är mycket eftertänksam med sin konsumtion, så det är ju en ära att få ta plats i hennes garderob, säger Maria Paulsson Rönnbäck, medgrundare av Astrid Wild, till Ehandel

LÄS ÄVEN: Duon når historiska milstolpen – passerar 10 miljoner

Dela artikeln: