Kronans Apotek omorganiserar för ett ökat fokus pĂ¥ digitalisering. Det görs genom att ge ett 30-tal av de 120 medarbetarna pĂ¥ servicekontoret nya roller och organisationstillhörighet.
Dessutom kommer det att innebära rekrytering till nyckelpositioner.
Vi behöver vara snabbare, ge kunderna ett samlat erbjudande digitalt och fysiskt, vi behöver bli ännu mer datadrivna i vĂ¥rt arbetssätt och ta en tydligare position pĂ¥ marknaden, säger Anders Torell, vd pĂ¥ Kronans Apotek, i ett pressmeddelande.
Allt detta gör vi redan, men för att fĂ¥ mer kraft, bli än snabbare och fullt ut kunna dra fördelar av den digitala utvecklingen behöver organisation och arbetssätt justeras, fortsätter han.
Kronans Apotek uppger att de kommer att behöva mer digital kompetens och jobba mer tvärfunktionellt "i definierade processer och mötesforum". Den nya organisationen ska träda i kraft den 1 januari 2021.
Den nya organisationen och arbetssätten kommer innebära att vi bättre kan möta vĂ¥ra utmaningar och vĂ¥ra kunder, säger Anders Torell och avslutar:
Kunderna ser oss som ett företag, dĂ¥ mĂ¥ste vi än mer agera som ett företag i alla vĂ¥ra försäljningskanaler. Vi ska tillsammans ge en sĂ¥ sammanhĂ¥llen och bra kundupplevelse som möjligt.