Tillsammans med en liten, dedikerad del av det tidigare management-teamet arbetar vi nu intensivt med att omvandla bolaget i grunden, skrev Josefine Abrahamsson i en tidigare rapport.
Utöver de ekonomiska problemen har Hubso Group även mött kritik från flera influencers som samarbetat med bolaget. Uteblivna leveranser och bristfällig kundservice har lett till en våg av kritik i sociala medier. Flera influencers, däribland Linn Ahlborg och Josephine Qvist, har valt att avsluta sina partnerskap med bolaget.
LÄS ÄVEN: Radiotystnad från bolaget - kunder och influencers rasar
Jag mailar er hela tiden angående min parfym ni ej skickat ut till mina följare som beställt. Jag får inget svar av er, inte de heller. Vi har trots allt haft business ihop och ni är skyldiga mig pengar, skrev Josephine Qvist i ett öppet meddelande på Instagram riktat till Hubso.
Hubso Group har ännu inte kommenterat meddelandet från Josephine Qvist.
Sajterna som Josephine Qvist och Linn Ahlborg frontade är nu låsta och det enda meddelandet som man nås av är att företagen har "logistikproblem".
LÄS ÄVEN: Därför lade hon ner e-handeln - Hubsos varumärken i kris
Bolaget har tidigare meddelat att man undersöker olika strategiska alternativ för att hantera den svåra situationen, inklusive möjligheten att lägga ner hela eller delar av verksamheten. Att bokslutet nu försenas ytterligare ökar osäkerheten kring bolagets framtid.
LÄS ÄVEN: Överlevnadskris: E-handelshubben överväger avveckling
Bokslutet, som ursprungligen skulle ha publicerats den 28 februari 2025, väntas nu istället den 17 mars 2025.