Påstod att företaget hade gått i konkurs.
Den danska influencer marketing-plattformen Make influence har haft det stormigt de senaste dagarna. Det hela började med att det en gång lovande startup-företaget Custimy gick i konkurs. Anledningen var en alldeles för snabb tillväxt och bristande intern styrning.
Rasmus Bruus Larsen, grundare av Make influence gick då in för att försöka rädda företaget. Men en fusion med Make influence misslyckades och Custimy lyckades inte återhämta sig. Make Influence, är däremot fortfarande aktivt som ett separat företag och ser ut att ha en ljus framtid. Det var däremot inte vad konkurrenterna som kontaktade plattformens användare sade.
Uppmanades att lämna plattformen
I ett inlägg på Instagram skriver Rasmus Bruus Larsen om hur företaget den senaste veckan fått flera meddelanden från sina användare. Anledningen är att konkurrenter till företaget kontaktat plattformens användare och uppmanat dem att lämna plattformen. Detta genom att felaktigt påstå att Make influence gått i konkurs.
Vi är oerhört ledsna över detta och beklagar verkligen. Speciellt för att detta påverkar arbetet och inkomsten för de många egenföretagare som driver hela eller delar av sin verksamhet genom vår plattform, skriver han.
I inlägget förtydligar han läget för de två olika bolagen och i kommentarerna har han även länkat en artikel som handlar om Custimys konkurs.
Så bara för protokollet, så ingen tvivlar: Make Influence har inte gått i konkurs. Faktum är att vi är ett friskt företag som har vuxit under de senaste 3 åren och ingenting tyder på att denna trend inte kommer att fortsätta i år igen. Hela teamet och jag arbetar, trots utmaningarna, oförskräckt på vår vision om att göra influencer marketing mer rättvis och effektiv.