Med den 250 kvadratmeter stora butiken i Oslo är målet att komma närmare sina kunder. Här ska konsumenter kunna komma in och prova ny teknik samt få hjälp med att beställa varor.
– Den här butiken ska vara ett ställe där kunderna kan komma och se och pröva ny teknik. Vi ska inte driva någon försäljning härifrån, säger Anton Hagberg, ansvarig för Komplett.no.
Beställa och hämta samma dag
Butiken är helt enkelt tänkt att vara mer som en utställningslokal och upplevelsebutik, vill kunden handla får man snällt beställa varan på plats eller via Kompletts sajt.
– Vi har också en hämtavdelning kopplad till butiken, och bara där har det varit runt 100 personer per dag. Folk som jobbar i centrum kan komma hit och lägga en beställning på vad de önskar, och sedan hämta sin produkt under eftermiddagen, säger Anton Hagberg
Komplett har tidigare haft fysiska butiker även i Sverige efter förvärvet av Inwarehouse. De butikerna har man nu slagit igen men man har kvar några utlämningsställen.
Källor: Elektronikkbransjen, IDG