Promenadappen Stepler, som låter användarna samla ihop poäng till presentkort hos flera stora e-handlare, har fått celebert sällskap. Daniel Wellington-grundaren Filip Tysander kliver nämligen rakt in i styrelsen.
Jag ser fram emot att vara delaktig i Steplers fortsatta resa. Vi har sett hur appen får folk att vilja röra på sig mer och jag ser stor potential för affärsmodellen globalt, säger Filip Tysander i en kommentar.
Även Daniel Wellington-kollegan, Anders Hedman, ansluter - men som chef för influencer marketing.
Anders erfarenhet av att driva storskaliga kampanjer är otroligt värdefull för oss. Med honom på plats har vi alla förutsättningar att växa globalt genom influencer marketing, något vi tror stenhårt på, säger Daniel Malmqvist, medgrundare och vd på Stepler.
Utöver Filip Tysander tar entreprenören och Steven-grundaren Jens Saltin också plats i styrelsen. Han har även varit Head of Expansion hos Klarna.
Att detta starka team valt att ansluta ser jag som ett tydligt kvitto på att vi befinner oss på rätt väg och att det finns stora möjligheter för oss internationellt. Både Filip och Jens har drivit framgångsrika tillväxtresor på global nivå och samlat på sig lärdomar som blir ovärderliga för oss framöver, säger Daniel Malmqvist.