ANNONS

Klarnas nya tjänst fick drömstart i e-handeln: "Varit fantastiskt"

Björn Bryngelson, Nordenchef på Klarna
Över 1 000 kampanjer har lanserats av anslutna handlare.

Kan ett cashback-program göra att fler går till e-handlarna och shoppar via Klarna? Det var i alla fall betaljättens tes när man lanserade just detta för sex veckor sedan.

Men hur har det egentligen gått sedan dess? Jo, av siffrorna att döma verkar det ha blivit något av en succé. Totalt har över 500 000 användare nyttjat cashback-programmet och tjänat sammanlagt 29 miljoner kronor.

ANNONS

Mottagandet har varit fantastiskt. Cashback ökar konverteringarna för våra handlare, samtidigt som konsumenterna tjänar pengar både när de shoppar och när de inte gör det. Med produkter som Cashback och Klarna Saldo skapar vi ett mervärde för konsumenter som stärker deras vardagsekonomi, säger Björn Bryngelson, Nordenchef på Klarna, i en kommentar.

Totalt ska över 1 000 cashback-kampanjer ha lanserats av deltagande handlare och de har sammanlagt gett cashback på försäljning till ett värde över 1 miljard kronor under perioden.

LÄS ÄVEN: Klarna satsar på ny tjänst - e-handlarna hakar på: "Ger rena pengar"

Nils Lund
nils@ehandel.se