Footway och Klarna krokar arm, enligt ett pressmeddelande. Och modehandlaren ska framför allt ta hjälp av betaljättens marknadsförings-verktyg.
Partnerskapet ger oss fler möjligheter att växa med hjälp av Klarnas marknadsföringstjänster och därmed attrahera nya kunder och högkvalitativ webbplatstrafik. Vi är övertygade om att vårt engagemang i Klarnas innovativa och breda utbud av marknadsförings- och tillväxtlösningar kommer att vara en viktig faktor för tillväxten av Footway Groups varumärken, kommenterar Martin Kamphav, affärsutvecklingschef på Footway.
Samarbetet omfattar exponering på Klarnas sociala mediekanaler, liksom tillgång till olika marknads- och medielösningar. Ett exempel är en Klarna-utvecklad influencer marketing- och mätplattform.
"Höga ambitioner"
Sammantaget ska de olika Klarna-tjänsterna bidra till att utveckla och stärka Footways varumärke, framgår det.
Det senaste året har vi lagt stort fokus på att utveckla organisationen för att bli en strategisk och långsiktig tillväxtpartner för våra handlare. Målet är att attrahera nya kunder, växa deras affär och stötta expansion till nya marknader. Bland annat genom vårt breda utbud av marknadsföringslösningar. Det här är ett av våra mest ambitiösa partnerskap i Norden någonsin. Och vi har höga ambitioner om hur vårt partnerskap för att stödja Footway Groups tillväxtplaner kommer att utvecklas framöver, kommenterar Jesper Eriksson, Sverigechef på Klarna.
Ehandel har sökt Klarna.