Året efter var förlusten nere på -2,2 miljarder kronor och under första halvåret 2023 på -1,9 miljarder. Nu börjar man därmed, sakta men säkert, nå sitt mål om ett nollresultat under kommande åren.
68 000 handlare
Samtidigt ökade intäkterna under årets första sex månader med 27 procent till 13,3 miljarder kronor, från 10,5 miljarder ett år tidigare.
Vi har etablerat partnerskap med fler än 68 000 nya handlare vilket ökat engagemanget från våra konsumenter och har bidragit till en fantastisk intäktstillväxt på 27 procent under första halvåret 2024, skriver vd:n Sebastian Siemiatkowski i en kommentar i rapporten.
Ränteintäkterna steg med 11 procent till 2 miljarder kronor, samtidigt som transaktions- och tjänsteintäkterna var upp med 30 procent till 11,2 miljarder kronor. Intäktsökningen i USA låg, under första halvåret, på 38 procent.
Det här har sammantaget lett till att vi under de senaste 12 månaderna har nått en betalningsvolym på 1 biljon kronor (1 000 miljarder kronor reds. anm) genom vårt nätverk, konstaterar vd:n.