ANNONS

Kjells nya gröna satsning – ska laga teknikprylar: "Kundens vän"

Kjells vd Andreas Rylander
Kjell & Company/Pressbilder

"Drop in-lösning för reparation".

ANNONS

Att reparera teknik, som datorer och mobiler, är en glödhet trend sedan många år tillbaka. Och som fått extra skjuts under lågkonjunkturen.

Nu krokar Kjell & Company arm med elektronikreparatören Mentech "för att erbjuda smidig reparation av teknik för privatpersoner och företag", enligt ett pressmeddelande.

Konceptet släpps under sommaren i alla Kjells 145 service points i Sverige och Norge.

Kjell & Company ska vara kundens bästa vän när det kommer till vardagsteknik. Därför gör vi det nu mycket enklare för privatpersoner och företag att reparera teknik som har gått sönder. Genom att tillsammans med Mentech utnyttja vårt omfattande butiksnät i Sverige och Norge, så sänker vi trösklarna och gör reparation av teknik lättillgänglig för alla, kommenterar David Palm, Chief Retail Officer på Kjell & Company.

Kunderna kommer kunna lämna in sin elektronik för repration hos Kjells service points.

Med sitt hyperlokala butiksnätverk, breda produktsortiment och exceptionella kundupplevelse är Kjell & Company den perfekta samarbetspartnern för att erbjuda denna form av drop in-lösning för reparation av elektronik. Med denna lösning får kunden en betydligt smidigare och bättre upplevelse än vad som erbjuds på marknaden i dag, avslutar Marcus Haglund, CCO på Mentech Group.

David Gustavsson
david@ehandel.se