ANNONS

Kjell & Company ökar med hjälp av E-handeln

Kjell & Company ökar med hjälp av E-handeln

Kjell & Companys försäljning ökar, både på webben och i butikerna. Företaget har trots en hårt konkurrensutsatt bransch vind i seglen och årets första kvartal var det bästa någonsin. Näthandeln ökar kraftigt men står ännu för en blygsam del av inkomsten så det finns stor möjlighet för e-handeln att inbringa än mer pengar.

ANNONS

Den senaste 12-månadersperioden har kedjan sålt för 730 miljoner jämfört med 643 miljoner föregående år. Resultatet för 2011 steg från 21,2 miljoner kronor till 38 miljoner kronor.

Före jul lanserades en ny webbutik som vi skrivit om tidigare och nätförsäljningen har sedan dess ökat kraftigt men står fortfarande för under 10 procent av kedjans totala försäljning. Det finns alltså mer att hämta även där.

– Vi har kommit långt i vårt butikskoncept och var tidiga ute på nätet med e-handel. Nu vill vi satsa på den bästa multikanallösningen och knyta ihop internet och butikerna på ett optimalt sätt. Den nya sajten kommer att förlänga vår butiksservice och kunskapen hos våra medarbetare till Internet. Vi blir mer tillgängliga för våra kunder och det blir ännu enklare och roligare att handla hos oss, sa Thomas Keifer, VD på Kjell & Company när den nya sajten lanserades.

Förutom satsningen på e-handeln planerar Kjell & Company även att öppna tio nya butiker under 2012 och ökningstakten ska vara ungefär den samma från och med i år och fyra år framåt. Kedjan har idag 61 butiker och det tidigare målet med totalt 65 butiker har man justerat upp rejält och man siktar nu på 100 butiker.

 

Källa: dagenshandel

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se