I mitten av 2018 så berättade vi om det svenska tilltuggsföretaget Renjer Snacks som tog in en privat tysk investerare, efter att man sett en stark tillväxt för företagets rensnacks.
LÄS ÄVEN: Deras rensnacks tar ny fart – omsatte 250 000 på en månad
Sedan dess har det tydligen bara gått spikrakt uppåt. Renjer Snacks, som säljer via egen e-handel och återförsäljare, meddelar att man under 2018 ökade med 800 procent och nådde 250 000 euro i omsättning.
1,1 miljoner euro
Tillväxten fortsatte i fjol då företaget fyrdubblade omsättningen, som landade på totalt 1,1 miljoner euro, eller nära 12 miljoner kronor.
Den starka tillväxten tillskrivs bland annat att företaget medverkade i den tyska varianten av Draknästet, ”Die Höhle der Löwen”.
Vår pitch i det tyska tv-programmet hjälpte definitivt vårt varumärkes enorma framgång och den snabba försäljningsökningen. På grund av den kraftiga efterfrågan i Tyskland så hamnade vårt fokus i första hand på den tyska marknaden och nu vill vi även utvidga vår bearbetning av andra länder, säger medgrundaren Alex Kirchmaier i ett pressmeddelande.
Under förra året sålde bolaget en halv miljon av sina tilltuggsprodukter.
I år vill Renjer fokusera mer på den skandinaviska marknaden igen, där bolaget trots allt är grundat. Dessutom är grundarna mitt i en produktutvecklingsprocess. Med kundernas feedback och lärdomarna från den tyska marknaden utvecklar de inte bara ett förbättrat recept, utan även ett helt nytt produktsortiment, meddelar företaget.