Nytt lager, ny ägare och rekordbra drag i försäljningen. Det tredje kvartalet blev ett riktigt framgångskapitel för Kicks.
Skönhetsjättens försäljning ökade såväl i e-handeln som i fysisk butik. Totalt omsatte man nära 1,5 miljarder svenska kronor under perioden, efter att ha levererat stort under såväl Singles Day som Black Week. Man stod därmed för en bit under hälften av ägaren Matas totala omsättning, som landade på 3,8 miljarder.
Matas och Kicks första jul som ett gemensamt nordiskt bolag var en succé. Trots makroekonomiska osäkerheter och ett pågående integrationsarbete så levererade koncernen på ett fantastiskt sätt, växte försäljningen på alla marknader, i alla kanaler och förbättrade den underliggande intjäningen, säger Gregers Wedell-Wedellsborg, vd för Matas A/S, i ett uttalande.
Noterbart är också att Matas omsatte runt 2,42 miljarder i fysisk butik, 1,2 miljarder i e-handeln och omkring 200 miljoner på grossistförsäljning.
LÄS ÄVEN: Exklusiv inblick i Kicks nya superlager: "Vi ska vara störst i Norden"