ANNONS

Kicks ska DNA-testa sina kunder: "Mer pricksÀker rÄdgivning online"

"Smart hudvÄrd börjar med DNA-test".

ANNONS

Dynamic Code hade ett rejÀlt uppsving under pandemin dÄ företaget tog fram ett sjÀlvtest för covid. Företaget började dock utveckla provtagningskit 2011 sÄ planen frÄn start var inte att tackla corona, utan det var att ta fram nya intressanta sjÀlvtester baserade pÄ DNA-teknik. NÄgot som nu nÀr pandemin lagt sig verkar fÄ ett större fokus igen.

LÄS ÄVEN: De tar e-handeln in i framtiden – frĂ„n DNA-test till matkasse

I april fick vi bekanta oss med Dynamic Codes DNA-test "Body" som skulle hjĂ€lpa kunderna att fĂ„ veta vad de bör Ă€ta. Nu krokar bolaget arm med Kicks för ett nytt test vid namn “Skin”.

MÄnga gÄnger baserar vi kunskap om huden och hudvÄrd pÄ magkÀnsla eller trender. SKIN ger dig information om din hud och dess unika förutsÀttningar. Smart hudvÄrd börjar med DNA-test och vi Àr glada över ett samarbete med Kicks dÀr vi tillsammans kan ge konsumenterna skrÀddarsydda rÄd kring hudvÄrdsprodukter, sÀger Louise Nylén, vd pÄ Dynamic Code.

"Tillskott i vÄrt digitala erbjudande"

Testet ska ge ett personligt svar pÄ vilka genetiska förutsÀttningar som kan pÄskynda hudens Äldrande och hur kunden kan förebygga detta genom att vÀlja lÀmpliga hudvÄrdsprodukter. Och det Àr förstÄs dÀr som Kicks kommer in i bilden.

Det hÀr Àr ett vÀrdefullt tillskott i vÄrt digitala erbjudande, dÀr vi blir Ànnu mer guidande och problemlösande för vÄra kunder. Med DNA-analys blir vÄr rÄdgivning online med skrÀddarsydda produktrekommendation mer pricksÀker, sÀger Claudia Holm, projektledare inom e-handeln hos Kicks.

DNA-testerna kommer nu att sÀljas i Kicks e-handel. NÀr testet skickats tills Dynamic Code för analys sÄ fÄr kunden sedan en lÀnk till Kicks med produktrekommendationer.

LÄS ÄVEN: HĂ€r Ă€r Sveriges hetaste e-handlare just nu – Kicks i topp igen

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se