Förra året skrev vi om hur Junkyard skaffat Memnons transportadministration och deras smarta fraktdokument. Nu hoppar även Kicks och deras prisade e-handel på detta system, vilket ska skapa en ny kanal mot kund.
Genom att integrera alla fraktdokument till ett A4:a vill Memnon skapa en ny kanal mot kunden. I stället för flera olika, ofta tråkiga, dokument ska alla samlas på ett dubbelsidigt papper. Det ska även gå att inkludera speciella erbjudanden eller budskap.
Junkyards nya fraktetiketter
När nätbutiken Junkyard införde lösningen skall de ha gått ifrån 3-6 dokument till ett enda dubbelsidigt papper.
Nu hoppas även Kicks att de kan få ytterligare en kontaktyta mot sina kunder med dessa smarta fraktetiketter.
- Det här känns jättebra. För oss som e-handlare är det väldigt viktigt att processen från köp till leverans går smidigt och Memnon Apport kommer att vara ett värdefullt verktyg för Kicks att uppnå detta. Vi är också väldigt nöjda med att kunna använda ännu en kanal i vår kommunikation med kunderna, säger Kenneth Grönlund, e-handelschef på Kicks.
Källa: Press