Mio fortsätter att spränga gränser. Nu har man passerat en ny milstolpe när man kan uppvisa en försäljning på 7 miljarder kronor på rullande 12 månader. En bedrift som föregicks av ett annat, imponerande rekord.
Mio-laget har gjort det igen! Vi toppade sommarens fantastiska utveckling med ett nytt månadsrekord i juli där vi för första gången någonsin passerade 700 miljoner kronor i en enskild månad. Nu kan vi ödmjukt konstatera att vi toppar det månadsrekordet med att passera en drömgräns på 7 miljarder, jublar Björn Lindblad, vd på Mio, i ett uttalande.
Mio lanserade 2013 en tillväxtstrategi med en målsättning om att omsätta 3,7 miljarder senast 2018. Det uppfylldes redan 2015 och nu har man alltså sprungit ifrån den ursprungliga strategin med råge. Nu är siktet inställt på att bli Sveriges ledande destination för möbler och inredning inom två år.
Det här är, förutom en drömgräns, även ett viktigt delmål mot det tillväxtmål som vi satt till 2022. Vi har aldrig i Mios historia hjälpt så många att skapa hem att trivas i och vara stolta över som just nu och planen framåt är att fortsätta möblera om i möbel- och inrednings-Sverige, säger Björn Lindblad.