ANNONS

Kedjan lägger ned e-handeln - mitt i krisen

Jonas Wiström, koncernchef Ratos
Hänvisar kunderna till butikerna.

Den 22 augusti kom beskedet att den förlusttyngda växtkedjan Plantagen ansökt om rekonstruktion i både Norge, Finland och Sverige.

Det handlade bland annat om att man ville bli av med vad man ansåg vara ofördelaktiga hyresavtal.

Och i kölvattnet av detta har jätten nu även bommat igen e-handeln. Hemsidan går förvisso fortfarande att besöka, men det går inte att lägga några beställningar.

ANNONS

Istället möts man av information om att nätbutiken har stängt. Ett beslut som ser ut att kunna bli permanent.

Hemsidan kommer framöver att visa våra aktuella kampanjer och erbjudanden, inspiration samt tips och råd för att du ska lyckas med dina växter. Du kommer även att kunna se lagerstatus för produkterna i våra butiker, står det på hemsidan.

Kedjan skriver också att redan lagda beställningar kommer att hanteras, men man tar inte emot några nya. Istället välkomnas köpsugna kunder till butikerna.

Plantagen har bommat igen e-handeln även i Norge och Finland.

 

Nils Lund
nils@ehandel.se