Den Ica-ägda kedjan Apotek hjärtat har rekryterat en ny marknad- och kommunikationschef. Man gör det också direkt från konkurrenten, onlineapoteket Meds.
Det är nämligen Sofia Söderqvist som tar över rollen och därmed ersätter Fredrik Kullberg, som blivit marknadschef för Ica Sverige.
Det känns otroligt roligt, spännande och meningsfullt att börja på Apotek Hjärtat då jag brinner för att jobba i en syftesdriven organisation som gör skillnad på riktigt, genom att hjälpa varje kund till en bättre hälsa. För mig är det därför ett drömuppdrag att ta vidare arbetet med att bygga Apotek hjärtats position, varumärke och kundupplevelse, och fortsätta bygga framtidens bästa apotek, kommenterar Sofia Söderqvist nya uppdraget.
"Har färsk inblick"
Hon har sedan tidigare även erfarenhet från liknande roller hos Tre och bokjätten Adlibris, så det är ett rutinerat namn som Apotek hjärtat fått tag i.
Jag är glad att få välkomna Sofia till oss på Hjärtat. Hon kommer med goda rekommendationer som uppskattad ledare och hon har lång erfarenhet av att utveckla starka varumärken – särskilt inom digital handel. Att hon dessutom har färsk inblick i apoteksvärlden är såklart ytterligare ett plus. Jag är övertygad om att Sofia kommer att bidra till nya framgångar på vår resa mot framtidens apotek, säger Monika Magnusson, vd på Apotek hjärtat.