Kedjan nyinviger butiken – med Ray-Ban som shop-in-shop

"Ett stort steg i vår utveckling framåt".

Under pandemin ifrågasattes den fysiska butikens framtid. Men på flera håll verkar den ha kommit tillbaka starkare än någonsin. Vi har sett en rad satsningar på nya butiksöppningar, men också nyöppningar med nya koncept. Och det är det sistnämnda som sker hos Synoptik i dag.

Nu har butiken på Emporia i Malmö uppgraderats till det nya konceptet, som optikerkedjan beskriver som toppmodernt.

Annons

Det nya butikskonceptet är ett stort steg i vår utveckling framåt, där mötet med kunden alltid är det viktigaste. Responsen från de två tidigare nyöppningarna har varit fantastisk och vi får igen bekräftat att den fysiska butiken är navet i vårt erbjudande och att det därför är så viktigt att vi utvecklar kundupplevelsen i våra butiker, säger Marielle Wernoltz, marknadschef på Synoptik, i en kommentar.

Emporia-butiken är alltså den tredje hos Synsam som nu uppdaterats med det nya konceptet. Att valet föll på just den förklarar man på följande vis.

Emporia har fått många utmärkelser som köpcentrum under åren och vi trivs mycket bra i den här miljön. Med vårt nya koncept ser jag att vi blir ett landmärke på Emporia. Vår nya butik får ett nytt läge, är rejält mycket större och kommer att bidra till vår positiva resa på Emporia och jag är mycket stolt och glad över att vi äntligen kan visa upp får fina butik, säger Golshan Vahdat butikschef på Synoptik Emporia.

Synoptik är också en del av den globala optikkoncernen EssilorLuxottica. Något som gör att de har möjlighet att bredda sortimentet ytterligare. En effekt av det är bland annat att man nu ger det populära varumärket Ray-Ban ett större utrymme i det nya konceptet, där det får en egen shop-in-shop.

Ray-Ban är det våra kunder efterfrågar allra mest. I vårt nya butikskoncept kommer vi därför ha en shop-in-shop för Ray-Ban för att alltid kunna erbjuda våra kunder det bästa utbudet från detta populära varumärke, säger Marielle Wernoltz.

Annons