Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Kedjan ger sig ut på nätet - lanserar satsning på e-handel

Johan Östling, marknadsansvarig på Team Workwear
Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

"Kombinationen är viktig för våra medlemsbutiker".

ANNONS

Team Workwear, frivilligkedjan inom arbetskläder och profilering, ger sig ut på nätet. Tillsammans med sina 38 medlemsbutiker runt om i landet gör man nu en gemensam satsning på e-handel.

Vi är väldigt spända på att äntligen få sjösätta denna satsning som vi jobbat hårt med under det senaste året. Det här är ett stort steg som vi nu tar för att med kraft och långsiktighet stärka våra medlemmars och kedjans digitala närvaro, säger Johan Östling, marknadsansvarig på Team Workwear, i ett uttalande.

Bolaget har sett vikten av den berömda omnikanalen, alltså att kunna erbjuda en kombination av både fysiska butiker tillsammans med en digital sådan.

Vi anser att kombinationen av de två kanalerna är viktig för våra medlemsbutiker. Att de på ett givande sätt ska kunna möta sina kunder även på nätet för att där ge dem en bra bild av sin verksamhet och erbjudande är såklart superviktigt. Nya kunder kan nu enklare upptäcka våra medlemsbutikers sortiment, service och tjänster. Detta skapar också mervärde för slutkunderna då kanalerna kompletterar varandra - hitta nya produkter online för att sedan hämta upp varorna i butik där vi kan leverera ytterligare service, säger Johan Östling.

Medlemsbutikerna har tidigare velat stärka online-närvaron, men de har samtidigt haft begränsade resurser.

Många av våra medlemmar har av förståeliga skäl fullt upp med att driva sin butik – så att lägga på hela driften av en e-handel går såklart sällan ihop. Vi har därav tillsammans med våra medlemmar tagit fram en lösning som gör att vi centralt ifrån – smidigt och resurseffektivt – kan stötta och hjälpa våra medlemmar med bland annat innehåll och uppdateringar för deras respektive sajter, säger Johan Östling.

Dela artikeln: