Kappahl hoppar på second hand-tåget och gör som flera andra varumärken i branschen: Lanserar en begagnad-plattform. Nyligen skrev vi om bland annat Lindex och Bubbleroom, som lanserade egna plattformar för försäljning av second hand-plagg. Detta tillsammans med Revive Retail.
LÄS ÄVEN: Lindex tar efter Bubbleroom - släpper begagnatsajt: "Vågar testa"
Kappahl väljer dock en annan teknisk partner och lanserar sin lösning tillsammans med Recrql.
Samarbetet markerar ett viktigt steg på vår cirkulära transformationsresa där vi fortsätter att testa nya cirkulära affärserbjudanden med mål att inspirera och hjälpa våra kunder att cirkulera sina Kappahl-plagg till nya användare, säger Viktoria Arndt, affärsutvecklingschef på Kappahl Group.
Mötesplatsen för den svenska e-handeln
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel
Nyheter
Tjänster & Samarbeten
Om Ehandel