Under det fjärde kvartalet uppnådde Sjöstrand en omsättning på 10,94 miljoner kronor, men redovisade samtidigt ett negativt resultat på -364 000 kronor.
Bolaget deltog för första gången i Black Friday, vilket resulterade i en försäljningsökning i den egna e-handelskanalen med 312 procent under november och december.
Julhandeln 2024 visade sig bli den mest framgångsrika i bolagets historia och utgjorde en betydande del av kvartalets resultat. Kampanjen präglades av innovativ marknadsföring, en stark närvaro i e-handeln samt exklusiva erbjudanden som lockade både nya kunder och ökade engagemanget hos våra befintliga kundgrupper, kommenterar John Ekeberg.
Bolagets primära fokus framåt är att accelerera tillväxten, särskilt i Europa, genom att fortsätta utveckla e-handeln och etablera nya samarbeten och distributörsnätverk.
Efter det strategiska arbete vi genomförde under 2024 för att lägga en starkare grund, går vi nu in i 2025 med betydligt bättre förutsättningar. Vårt primära fokus är att accelerera tillväxten, med särskild inriktning på Europa som vår huvudmarknad, säger John Ekeberg.
Finansiell översikt:
- Totala intäkter 2024: 33,4 MSEK (31,1 MSEK föregående år)
- Rörelseresultat 2024: -846 TSEK (773 TSEK föregående år)