Inredningsbranschen har gått urstarkt i pandemin men alla medaljer har som bekant en baksida. I Jysks fall har försäljningen av allt att döma gått lite väl bra. Nu har företaget nämligen stängt sin e-handel.
På grund av ovanligt många beställningar online kan vi tyvärr inte erbjuda onlineköp på JYSK.se, skriver företaget i ett uttalande på sin hemsida.
Istället hänvisar Jysk till sin Click&Collect-tjänst. Kunder som reserverar en vara online ska kunna hämta den i butik efter en halvtimme och då finns även möjlighet att boka hemkörning eller att låna ett släp.
Jysk hoppas inom kort kunna öppna sin e-handel igen, men ger ingen prognos för när situationen beräknas kunna återgå till det normala.
Vi jobbar intensivt på att lösa den uppkomna situationen, allt för att du återigen ska kunna ta del av erbjudanden online och beställa varor till ditt hem. Under tiden är du varmt välkommen till din lokala JYSK-butik, som du kan besöka tryggt och säkert tack vare våra omfattande Corona-rutiner, skriver företaget, och avslutar:
Vi tackar för förståelsen och hoppas att vi ser dig snart igen.
LÄS ÄVEN UPPFÖLJNINGEN: VD:n om historiska stängningen: "Hade helst velat slippa"